Istraživanje na školskoj razini o navikama čitanja učenika četvrtih i petih razreda
Učiteljica razredne nastave Anita Čupić i pedagoginja Sanja Matić provele su školsko istraživanje o navikama čitanja učenika četvrtih i petih razreda Osnovne škole kraljice Jelene.
Čitanje je važno jer potiče na razmišljanje, poboljšava pamćenje, razvija vještinu koncentracije, potiče maštu i kreativnost. Čitanje bogati rječnik, širi horizonte, potiče na otkrivanje sebe, pomaže u nošenju sa stresom, odmara, smiruje, zabavlja i veseli.
Djeca predškolskog uzrasta rado slušaju priče koje kod njih izazivaju sreću i radost. Početne impulse za čitanje priča kod djece razvijaju njihovi roditelji, odgojitelji, bake i djedovi. Pozitivan stav prema knjizi i priči važno je njegovati tijekom školovanja.
Međutim, taj početni pozitivni stav prema čitanju s vremenom slabi kod dijela učenika i učenici polako odustaju od čitanja. Današnji učenici više vremena provode uz internet, televiziju i društvene mreže. Sve veća izloženost raznim digitalnim medijima, a želju za čitanjem knjiga stavlja u drugi plan.
Cilj i polazišne pretpostavke
Ovim istraživanjem su željele utvrditi kakve su navike čitanja učenika četvrtih i petih razreda. Odabrale su ove kategorije učenika budući da su smatrale kako učenici četvrtih razreda već imaju razvijene kompetencije čitanja, a i zanimalo ih je hoće li se nešto promijeniti u petom razredu obzirom na povećani broj nastavnih sadržaja i sve veću dostupnost raznih digitalnim sadržajima.
Pretpostavke ovog istraživanja su sljedeće:
1. Učenici ne čitaju rado i dovoljno.
2. Učenici čitaju manje prelaskom u peti razred.
3. Na čitanje ih najviše potiču roditelji.
Metode istraživanja
Istraživanje je provedeno u Osnovnoj školi kraljice Jelene, u četvrtim i petim razredima. Ukupno je anketirano je 222 učenika, 109 učenika i 113 učenica.
Za ispitivanje se koristila metoda ankete koja kao osnovni izvor podataka koristi osobne iskaze i mišljenja ispitanika na postavljena pitanja.
Anketa je sadržavala 13 pitanja, od kojih je na njih 12 trebalo odgovoriti odabirom već ponuđenog odgovora, a na jedno pitanje očekivalo se da učenici napišu svoje odgovore. Anketiranje je provedeno u trajanju od veljače do travnja 2020. godine. Rezultati su obrađeni statističkom metodom izračunavanja podataka i prikazani su u nastavku dijagrama.
OBRAZAC POZIVA ZA ORGANIZACIJU VIŠEDNEVNE IZVANUČIONIČKE NASTAVE, TE ODLUKA O ODABIRU PONUDITELJA
« Siječanj 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |