E-twinning
U svijetu likovnih umjetnika 6
Nakon što su upoznali likovni izričaj proslavljenih likovnih umjetnika učenici 1.b razreda nastavili su sa istraživanjem aktivnosti ostalih likovnjaka. Proučili su rad i djelo kipara Šime Vulasa, slikara Henrija Matissa i slikaricu Mirnu Sišul.
Tijekom lipnja održali su video konferenciju s učenicima 1. razreda OŠ Neorić-Sutina tijekom koje su izmijenili iskustva rada na projektu. Svoje radove izložili su i na školskim panoima.
Zadovoljstvo radom na projektu iskazali su pozitivno ocijenjenom evaluacijom.
Radeći na projektu učenici su istraživali različite likovne tehnike i materijale, razvijali razumijevanje likovnih elemenata i kompozicijskih načela te interpretaciju tematskog sadržaja umjetničkih djela.
Pripremili su i ebrošuru u kojoj su prikazani radovi nastali po uzoru na tri navedena umjetnika.
Možete je pogledati na linku:
https://read.bookcreator.com/6s26EMFGOwTiG3XGnu2pREsYkeS2/l2xqyYbTQEaLnJjOFWj hxA
Pripremila: Anita Čupić
eTwinning suradnja škola iz Brčkog i iz Solina
Osnovne škole dviju susjednih država udružile su svoje snage u realizaciji eTwinning projekta “Emocionalna inteligencija kod učenika OŠ”. Tako su učiteljica Azra Salihović iz Petnaeste osnovne škole iz Šatorovića pored Brčkog u Bosni i Hercegovini i pedagoginja Sanja Matić iz OŠ kraljice Jelene iz Solina u Republici Hrvatskoj, odlučile zajedno s učenicima raditi na projektnim aktivnostima na temu empatije.
Zamisao je bila da učenici jedni druge podučavaju o empatiji. Ovakvim načinom učenja i podučavanja nastojala se kod učenika poticati kreativnost, odgovornost i samostalnost.
Na samom početku, učenici su se upoznali predstavljajući se u digitalnom alatu Padlet. Doznali su koji su njihovi hobiji, što vole, što ih veseli, a što rastužuje. Sad kada je led probijen, dogovoreno je da učenici obje škole naprave PowerPoint prezentaciju o empatiji. Učenici iz Hrvatske prionuli su timskom radu tako što im je pedagoginja postavila dijeljeni dokument u virtualnoj grupi na platformi Microsoft Teams na kojem su zajedno radili, dogovarali se i istraživali informacije na zadanu temu. Učenici iz Solina predložili su da nakon prezentacije ustanove kako bi u različitim situacijama reagirali i osjećali se učenici škole iz Brčkog, a kako učenici iz Solina pomoću vježbe Ući u tvoje cipele. Tako su se nizala pitanja kako bi se osjećali: kad bi se netko šalio na njihov račun, kad bi im se netko rugao zbog izgleda, kad se nitko bi želio igrati s njima, kad bi im se netko podsmjehivao, kad bi ih netko zvao u društvo, kad bi pomogao riješiti im neki problem…Za kraj, učiteljica iz Brčkog napravila je kviz za sve učenike u digitalnom alatu Kahoot gdje su učenici trebali pokazati svoje znanje o empatiji.
Nakon odrađene pripreme i brojnih dogovora učiteljice i pedagoginje, realiziran je zajednički online sat dvije škole u alatu Google Classroom u dogovoreno vrijeme. Početna trema nakon predstavljanja brzo je nestala i učenici su se prepustili zajedničkim aktivnostima. Vrlo su brzo ušli u ulogu predavača i pozorno su slušali jedni druge. Kod vježbe Ući u tvoje cipele i jedni i drugi učenici dijelili su podjednake osjećaje tuge, usamljenosti i neraspoloženosti kad bi ih netko ignorirao, rugao im se i podsmjehivao se. U nekim situacijama dijelili su jedni drugima savjete, primjerice što bi oni odgovorili osobi koja se neprimjereno ponaša prema njima na način da se zauzmu za sebe pokazujući da ne odobravaju takav način ophođenja prema njima. U situacijama kad bi im netko pružao podršku, slušao ih i razumio, osjećali su se sretno, zadovoljno i bilo im je lakše. Zaključili su da bez obzira iz koje zemlje, škole i kulture dolaze, imaju jednaku reakciju na neprihvatljiva ponašanja svojih vršnjaka, da ih rastužuju i da nisu nimalo ugodna. Također, ustanovili su da je svima drago i da su sretni kad im se vršnjaci lijepo obraćaju i žele ih u društvu. Nakon odrađene vježbe uslijedio je kviz koji su učenici jako brzo i uglavnom točno riješili. Ovakav način rada poprilično im se svidio i poželjeli su daljnju suradnju sa svojim kolegama.
Svi sudionici projekta nadaju se novim zajedničkim aktivnostima jer su ovakvim načinom rada učenici kreativniji, odgovorniji, poduzetniji i samostalniji.
Dan sigurnijeg interneta
Učenici eTwinning grupe “Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika osnovne škole” obilježili su Dan sigurnijeg interneta zajedničkom aktivnošću.
Učiteljica iz Petnaeste osnovne škole Šatorovići iz Brčkog postavila je u digitalnom alatu mentimetar, pitanje za sve učenike. Učenici su odgovarali na pitanje što za njih znači siguran internet. Njih osamdeset i pet pisali su svoje odgovore, koje možete vidjeti na gornjoj fotografiji.
Radionica "Asertivna komunikacija"
Na Satu razrednika pedagoginja je s učenicma osmog razreda održala radionicu pod nazivom Asertivna komunikacija u okviru eTwinning projekta Emocionalna inteligencija kod učenika OŠ. Cilj radionice je razvijanje učeničkih socijalnih i komunikacijskih vještina kao i preuzimanje odgovornosti za svoje ponašanje. Učenici su nakon ove radionice znali definirati pojam aserivnosti, razlikovali su pasivnu, agresivnu i asertivnu komunikaciju, naučili koristiti Ja poruke i nadamo se da će češće primjenjivati asertivan način komunikacije u svakodnevnom životu. U privitku pod opširnije nalazi se prezentacija.
Likovno stvaralaštvo učenika 1.b razreda u eTwinning projektu U svijetu likovnih umjetnika 6
Učenici 1. b razreda vrijedno su tijekom prvog polugodišta sudjelovali u projektnim
aktivnostima u sklopu eTwinning projekta U svijetu likovnih umjetnika 6.
Upoznali su se s životom i radom likovnih umjetnika te slikali po uzoru na njihov slikarski rukopis. Analizirali su upoznali likovni izričaj: P. Modrijana, Yayoi Kusame, Charlesa McGea i Laurel Burch.
Svoje radove izložili su u digitalnoj brošuri na linku:https://bit.ly/usvijetulikumjetnika
Izradili su božićnu čestitku koju su poslali projektnim partnerima iz OŠ Neorić Sutina i svojim radovima obogatili virtualni kalendar koji su kreirali sudionici projekta.
Vesele se novim projektnim izazovima u drugom polugodištu.
učiteljica Anita Čupić
Empatija i humanost na djelu
Na sastanku Vijeće učenika u studenom 2023. učiteljica likovne kulture, pedagoginja i knjižničarka prionule su s učenicima u izradu božićnih ukrasa za božićni prodajni sajam s ciljem pomoći učenicima s posebnim potrebama. U Solinu djeluje udruga Moje dijete koja nudi pomoć besplatnih terapijskih usluga učenicima s posebnim potrebama. I naši učenici odlaze na logopdeske i edukacijsko rehabilitacijske tretmane, radionice i druge vidove pomoći. Budući da je Udruzi potrebna financijska pomoć u njenom daljnjem radu, učenici su se rado odazvali ovoj humanitarnoj akciji.
Učenici su na štandovima prodavali božićne ukrase izrađene na radionicama tijekom satova razrednika, likovnih grupa i radionica u knjižnici. Sredstva prikupljena od prodaje donirana su udruzi Moje dijete iz Solina koja skrbi i o našim učenicima s posebnim potrebama. Od prodaje smo skupili 596,00 eura. Vjerujemo da će ih udruga Moje dijete korisno upotrijebiti i da će i dalje uspješno nastaviti sa svojim radom. Ovom akcijom učenici su pokazali empatiju prema učenicima s posebnim potrebama, a i sami su dobili pomažući drugima osjećaj zadovoljstva I ispunjenosti. Možemo samo reći: Dobro je činiti dobro!