E-twinning

Slika o sebi

U okviru projekta Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika OŠ vanjski suradnik  udruge  Mladi u fokusu i pedagoginja održali su radionicu pod nazivom  „Slika o sebi“  s učenicima 8.d razreda s ciljem spoznaje sebe i svojih vrijednosti.

Učenici su promišljali koje su njihove vrijednosti,  kako vide sebe, kako ih vidi njihova obitelj i kako ih vide njihovi prijatelji.

Radionica se provodila pomoću asocijativnih kartica. Birali su kartice vrijednosti koje su im u životu važne i u koje vjeruju. Tri odabrane vrijednosti zapisali su na post it papiriću. Nakon toga su odabrali karticu osjećaja koja ih najbolje predstavlja. Nedaleko su se nalazile asocijativne kartice koje su predstavljale kako ih vidi njihova obitelj. Nakon promišljanja i uzimanja odgovarajućih kartica odabrali su i karticu koja najbolje opisuje kako ih njihovi prijatelji vide.  Sjeli su u krug i posložili kartice koje predstavljaju sva četiri  segmenta svoga života u jedan oblik koji njima ima smisao. Dobrovoljci  su  podijelili s razredom svoje izbore, objasnili zašto su baš odarali te vrijednosti, kako oni sebe vide, kako misle da ih vide njihovi prijatelji i kako ih vidi njihova obitelj. Ostali učenici su ih sa zanimanjem slušali, uvažavali njihove izbore i doznali nešto o svojim razrednim kolegama što nisu do tada znali. Za kraj su komentirali kako su se osjećali kod izlaganja i  jesu li zadovoljni s onim što vide i bi li  nešto dodali ili  promijenili.

Međunarodni dan tolerancije

U okviru eTwinning projekta Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika OŠ, učenici drugog razreda OŠ kraljice Jelene Solin s učiteljicom Anitom Čupić i pedagoginjom Sanjom Matić obilježili su Međunarodni dan tolerancije.

Cilj je njihova projekta poticati razvoj emocionalne inteligencije kod učenika, prvenstveno empatije i prihvaćanja različitosti. Projektom se ističe važnost prepoznavanja kod učenika vlastitih  i tuđih osjećaja s ciljem prevencije stigmatizacije i stvaranja školskog okružja prikladnog svim učenicima.

Tako su povodom Međunarodnog dana tolerancije sudjelovali u radionici naziva Sličnosti i razlike s ciljem spoznaje da je svaki čovjek jedinstven i drugačiji od ostalih ljudi. Sat je započeo tako da su učenici na svaku izgovorenu učiteljičinu riječ ustali ako se odnosila na njih (ako su dešnjaci, visoki, djevojčica, plavih očiju…) Ostali bi učenici zapljeskali. Nakon toga su s pedagoginjom razgovarali o sličnostima i razlikama uočenim za vrijeme aktivnosti. Učenici su uočili da su međusobno slični, ali i različiti. Međusobno se razlikujemo na različite načine. Ipak, svi imamo iste osjećaje i iste ljudske potrebe, jednako smo vrijedni i imamo ista prava. Ne smijemo se rugati osobama koje su različite, nego ih prihvaćamo kao svoje prijatelje koji su jednako vrijedni kao i mi. Ako možemo, pomažemo im.

Provedena je i aktivnost igrom gdje je učitelj izgovarao dvije različitosti (igra-čitanje, jabuka-čips, nogomet-graničar…), pokazivao stranu određenog pojma, a učenici bi stali na stranu onog pojma koji više vole, odnosno čemu su naklonjeniji. Neodlučni učenici stali su na sredinu trake.

Za kraj su popunjavali radni listić Ovo sam ja nadopunjujući rečenice o međusobnim sličnostima i razlikama.

Na radionici su naučili da se ljudi međusobno razlikuju izgledom, osobinama i interesima te zaključili da nas različitosti obogaćuju.

U svijetu likovnih umjetnika 6

Nakon što su upoznali likovni izričaj proslavljenih likovnih umjetnika učenici 1.b razreda nastavili su sa istraživanjem aktivnosti ostalih likovnjaka. Proučili su rad i djelo kipara Šime Vulasa, slikara Henrija Matissa i slikaricu Mirnu Sišul.
Tijekom lipnja održali su video konferenciju s učenicima 1. razreda OŠ Neorić-Sutina tijekom koje su izmijenili iskustva rada na projektu. Svoje radove izložili su i na školskim panoima.
Zadovoljstvo radom na projektu iskazali su pozitivno ocijenjenom evaluacijom.
Radeći na projektu učenici su istraživali različite likovne tehnike i materijale, razvijali razumijevanje likovnih elemenata i kompozicijskih načela te interpretaciju tematskog sadržaja umjetničkih djela.
Pripremili su i ebrošuru u kojoj su prikazani radovi nastali po uzoru na tri navedena umjetnika.
Možete je pogledati na linku:
https://read.bookcreator.com/6s26EMFGOwTiG3XGnu2pREsYkeS2/l2xqyYbTQEaLnJjOFWj hxA

Pripremila: Anita Čupić

eTwinning suradnja škola iz Brčkog i iz Solina

Osnovne škole dviju susjednih država udružile su svoje snage u realizaciji eTwinning projekta “Emocionalna inteligencija kod učenika OŠ”. Tako su učiteljica Azra Salihović iz Petnaeste osnovne škole iz Šatorovića pored Brčkog u Bosni i Hercegovini i pedagoginja Sanja Matić iz OŠ kraljice Jelene iz Solina u Republici Hrvatskoj, odlučile zajedno s učenicima  raditi na projektnim aktivnostima na temu empatije.

Zamisao je bila da učenici jedni druge podučavaju o empatiji. Ovakvim načinom učenja i podučavanja nastojala se kod učenika poticati kreativnost, odgovornost i samostalnost.

Na samom početku, učenici su se upoznali predstavljajući se u digitalnom alatu Padlet. Doznali su koji su njihovi hobiji, što vole, što ih veseli, a što rastužuje. Sad kada je led probijen, dogovoreno je da učenici obje škole naprave PowerPoint prezentaciju o empatiji. Učenici iz Hrvatske prionuli su timskom radu tako što im je pedagoginja postavila dijeljeni dokument u virtualnoj grupi na platformi Microsoft Teams na kojem su zajedno radili, dogovarali se i istraživali informacije na zadanu temu. Učenici iz Solina predložili su da nakon prezentacije ustanove kako bi u različitim situacijama reagirali i osjećali se učenici škole iz Brčkog, a kako učenici iz Solina pomoću vježbe Ući u tvoje cipele. Tako su se nizala pitanja kako bi se osjećali: kad bi se netko šalio na njihov račun, kad bi im se netko rugao zbog  izgleda, kad se nitko bi želio igrati s njima, kad bi im se netko podsmjehivao, kad bi ih netko zvao u društvo, kad bi pomogao riješiti im neki problem…Za kraj, učiteljica iz Brčkog napravila je kviz za sve učenike u digitalnom alatu Kahoot gdje su učenici trebali pokazati svoje znanje o empatiji.

Nakon odrađene pripreme i brojnih dogovora učiteljice i pedagoginje, realiziran je zajednički online sat dvije škole u alatu Google Classroom u dogovoreno vrijeme. Početna trema nakon predstavljanja brzo je nestala i učenici su se prepustili zajedničkim aktivnostima. Vrlo su brzo ušli u ulogu predavača i pozorno su slušali jedni druge. Kod vježbe Ući u tvoje cipele i jedni i drugi učenici dijelili  su podjednake osjećaje tuge, usamljenosti i neraspoloženosti kad bi ih netko ignorirao, rugao im se i podsmjehivao se. U nekim situacijama dijelili su jedni drugima savjete, primjerice što bi oni odgovorili osobi koja se neprimjereno ponaša prema njima na način da se zauzmu za sebe pokazujući da ne odobravaju takav način ophođenja prema njima. U situacijama kad bi im netko pružao podršku, slušao ih i razumio, osjećali su se sretno, zadovoljno i bilo im je lakše. Zaključili su da bez obzira iz koje zemlje, škole i kulture dolaze, imaju jednaku reakciju na neprihvatljiva ponašanja svojih vršnjaka, da ih rastužuju i da nisu nimalo ugodna. Također, ustanovili su da je svima drago i da su sretni kad im se vršnjaci lijepo obraćaju i žele ih u društvu. Nakon odrađene vježbe uslijedio je kviz koji su učenici jako brzo i uglavnom točno riješili. Ovakav način rada poprilično im se svidio i poželjeli su daljnju suradnju sa svojim kolegama.

Svi sudionici projekta nadaju se novim zajedničkim aktivnostima jer su ovakvim načinom rada učenici kreativniji, odgovorniji, poduzetniji i samostalniji.

Dan sigurnijeg interneta

Učenici eTwinning grupe “Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika osnovne škole”  obilježili  su Dan sigurnijeg interneta zajedničkom aktivnošću.

Učiteljica iz Petnaeste osnovne škole Šatorovići iz Brčkog postavila je u digitalnom alatu mentimetar, pitanje za sve učenike. Učenici su odgovarali na pitanje što za njih znači siguran internet. Njih osamdeset i pet pisali su svoje odgovore, koje možete vidjeti na gornjoj fotografiji.

Radionica "Asertivna komunikacija"

Na Satu razrednika pedagoginja je s učenicma osmog razreda održala radionicu pod nazivom Asertivna komunikacija u okviru eTwinning projekta Emocionalna inteligencija kod učenika OŠ. Cilj radionice je razvijanje učeničkih socijalnih i komunikacijskih vještina kao i preuzimanje odgovornosti za svoje ponašanje. Učenici su nakon ove radionice znali definirati pojam aserivnosti, razlikovali su pasivnu, agresivnu i asertivnu komunikaciju, naučili koristiti Ja poruke i nadamo se da će češće  primjenjivati  asertivan način komunikacije u svakodnevnom životu. U privitku pod opširnije nalazi se prezentacija.

Likovno stvaralaštvo učenika 1.b razreda u eTwinning projektu U svijetu likovnih umjetnika 6

Učenici 1. b razreda vrijedno su tijekom prvog polugodišta sudjelovali u projektnim
aktivnostima u sklopu eTwinning projekta U svijetu likovnih umjetnika 6.
Upoznali su se s životom i radom likovnih umjetnika te slikali po uzoru na njihov slikarski rukopis. Analizirali su upoznali likovni izričaj: P. Modrijana, Yayoi Kusame, Charlesa McGea i Laurel Burch.
Svoje radove izložili su u digitalnoj brošuri na linku:https://bit.ly/usvijetulikumjetnika

Izradili su božićnu čestitku koju su poslali projektnim partnerima iz OŠ Neorić Sutina i svojim radovima obogatili virtualni kalendar koji su kreirali sudionici projekta.
Vesele se novim projektnim izazovima u drugom polugodištu.

učiteljica Anita Čupić

Empatija i humanost na djelu

Na sastanku Vijeće učenika u studenom 2023.  učiteljica likovne kulture, pedagoginja i knjižničarka prionule su s učenicima  u izradu božićnih ukrasa za božićni prodajni sajam s ciljem pomoći učenicima s posebnim potrebama. U Solinu djeluje udruga Moje dijete koja nudi pomoć  besplatnih terapijskih usluga učenicima s posebnim potrebama. I naši učenici odlaze na logopdeske i edukacijsko rehabilitacijske  tretmane, radionice i druge vidove pomoći. Budući da je Udruzi potrebna financijska pomoć u njenom daljnjem radu, učenici su se rado odazvali ovoj humanitarnoj akciji.

Učenici su na štandovima prodavali božićne ukrase izrađene na radionicama tijekom satova razrednika, likovnih grupa i radionica u knjižnici. Sredstva prikupljena od prodaje donirana  su  udruzi Moje dijete iz Solina koja skrbi i o našim učenicima s posebnim potrebama. Od prodaje smo skupili 596,00 eura. Vjerujemo da će ih udruga Moje dijete korisno upotrijebiti i da će i dalje uspješno nastaviti sa svojim radom. Ovom akcijom učenici su pokazali  empatiju prema učenicima s posebnim potrebama, a i sami su dobili pomažući drugima osjećaj zadovoljstva I ispunjenosti. Možemo samo reći: Dobro je činiti dobro!

Skip to content