Tijekom prvog polugodišta školske godine 2024./2025. u okviru projekta BizLabJunior-Poduzetništvo sudionici projekta, učenici i profesorice odradili su šest modula. Svi moduli su odrađeni u suradnji s partnerima projekta: Ekonomski fakultet Split, Cemex, ADplastik, Stella Croatica, OTP banka.

Prvi modul je bio upoznavanje sa projektom i to smo odradili na Ekonomskom fakultetu u Splitu. Tema prvog modula je bila Pametno sa svojim novcem. Upoznali smo se sa pojmom poduzetnika i karakteristikama koje posjeduje te  naveli primjere nekih značajnih poduzetnika iz različitih djelatnosti. Izradili su svoj poslovni plan, naveli čime se bave, tko su im kupci, koliki su troškovi te kako će se reklamirati.

Drugi modul je bio Poslovni svijet oko nas. Upoznali smo se sa radom Cemexa, njihovim proizvodima te tržištem na koje izvoze. Posebni dio svake tvrtke je istraživanje tržišta i strategija formiranja cijene. Budući poslovi lideri su naučili i što je tržište te kako funkcionira odnos ponude i potražnje.

Treći modul Zaradi i poboljšaj svijet. Ciljevi ovog modula su upoznati učenike s važnošću održive ekonomije i principima ESG. Naučiti o utjecaju okolišnih faktora na poslovanje i kako poduzeća mogu smanjiti svoj ekološki utisak. Upoznavanje važnost društvenih čimbenika za poslovanje te doprinos zajednici. Razumijevanje ulogu dobrog poslovanja u zajednici.

Četvrti modul je nastavak na prethodni te nosi isti naziv Zaradi od svoje ideje-poduzetništvo. Ciljevi ovog modula su upoznati učenike sa osnovama poduzetništva. Naučiti kako razviti poslovnu ideju. U ovom modulu su učenici uvidjeli važnost poslovnog plana. Upoznati su  sa različitim oblicima poduzetničkog organiziranja i financiranja pothvata. Učenici su imali zadatak ponovno osmisliti poslovni plan, nakon što su se upoznali sa osnovama poduzetništva. Ovaj modul je proveden u suradnji sa Stella Croaticom.

Peti modul je važnost Marketinga. Naučili su što je marketing, kako se stvaraju brendovi te više o  promociji i oglašavanju.  Kroz jednostavne i njima bliske primjere su učili o istraživanju tržišta, konkurenciji. Važnost brendiranja proizvod kroz vizualne i emocionalne dijelove. Kroz praktični rad u timovima trebali su osmisliti svoj proizvod, dati mu ime, kreirati logo i slogan i za kraj osmisliti kratku poruku koja će biti korištena u oglašavanju.

Šesti modul se održao u tvornici AD plastik. Učenici su se imali prilike upoznati i sa vodstvom poduzeća i svim njegovim dijelovima, ali i sa samim proizvodima i proizvodnim pogonom. Naučili su razlike između vođe i menadžmenta, funkcijama menadžmenta. Naučili su važnost funkcije planiranja, organiziranja, vođenja, kadroviranja i delegiranja zadataka. Upoznali su različite stilove vođenja, važnost odlučivanja, suradnje i timskog rada. 

10 učenica naše škole vrlo vješto i aktivno sudjeluje u svim modulima i radi zadane zadatke. U drugom polugodištu nastavljamo dalje sa ostalim modulima kako bi se pripremili za veliko finale i izbor najboljeg tima.

Marijana Bandić Buljan, učiteljica geografije

Skip to content